måndag 15 december 2008

Music your new boyfriend is too stupid to know about...

...var namnet på ett blandband jag en gång fick av en tjejkompis. Min bror konstaterade att detta minsann var ett jävligt trist namn, framförallt om detta skulle motsvara den verkliga situationen.
Jag har en gång svurit att jag aldrig mer borde dejta killar som inte har vägrat göra lumpen. Idag insåg jag att denna lista måste utvidgas:

Dejtingparagraf Nr. 2 - Jag skall aldrig mer dejta (i Sverige bosatta) personer som inte vet vem Ebba Grön/Imperiet/Thåström är.

Det är helt omöjligt, bara.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
...war der Titel eines Mixtapes, das ich einst von einer Freundin bekam. Mein Bruder konstatierte, dass dies ein sehr trister Name war, vorallendingen, wenn er der Wahrheit entsprach.
Ich habe ein Mal gesagt, dass ich nie wieder mit Jungs ausgehen sollte, die nicht den Kriegsdienst verweigert haben. Heute habe ich eingesehen, dass diese Liste erweitert werden muss:

Dateparagraph 2: Ich werde nie wieder mit (in Schweden wohnenden) Personen ausgehen, die nicht wissen, wer Ebba Grön/Imperiet/Thåström sind.

Geht einfach ma nich.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle inte kunna hålla med dig mer. Vi får göra det till vårt mission att undervisa folk och bojkotta dom som vägrar. Vadå, fri vilja? Inte i vår diktatur!

Ulli sa...

Jag är nyfiken på de 8 återstående paragraferna! (Jag antar lite naivt att det måste finnas 10 paragrafer – är vi inte alla mycket påverkade av Bibeln?)