måndag 29 december 2008

In between the best of two worlds

Snart nyårsafton. Igen.
Alldeles nyss satt jag och jufikade med erika och några vänner när jag (verkligen) insåg att jag numera har bott i exil i tre och ett halvt år. Nu sitter jag hos Katja, min gamla bästis från gymnasietiden. Lyssnar på ny musik och tänker på de gamla tiderna och mina uppehåll i Leipzig, Diebzig, Halle under senaste veckan. Att jag snart ska tillbaka till fina Sthlm. Och? Nä, det finns inte mycket att säga. Var jag än är saknar jag något, och ibland tror jag att det är just det som håller mig i rörelse. I'm in between the best of two worlds.

Jag hör av mig igen ifall jag kommer på någon vettig slutsats att dra sen.
---------------------------------------------------------------------

Bald Sylvester. Schon wieder.

Kurz vor Weihnachten saß ich mit Erika und ein paar Freunden in einem Café. Da sah ich (wirklich) ein, dass ich nun schon dreieinhalb Jahre im Exil verbracht habe. Nun sitze ich bei Katja. Höre Musik, denke an meine Abstecher nach Leipzig, Diebzig, Halle während der letzten Tage. Daran, dass ich bald zurück nach Sthlm fahre. Und? Nja, ich kann nicht viel dazu sagen. Wo ich auch immer bin, sehne ich mich nach etwas, und manchmal glaube ich, dass eigentlich nur das mich in Bewegung hält. I'm in between the best of two worlds.
Ich meld mich nochmal, falls ich später irgendeine bessere Schlussfolgerung ziehen kann.

----------------------------------------------------------------------
(bilden är av Ann-Sofi Sidén, "9th Street", ur "In between the best of two worlds")

1 kommentar:

Anonym sa...

Once again, I'd like to know why my photos are showing up on a slideshow on your blog. Please remove the link to the Flickr pictures. They are copyrighted to me.

-Colleen